torsdag 28 maj 2009

Det ville sig uppat och nerat

Diarre och spya = drommen

det ar det det mest ska handla om nu i detta inlagg

nast sista dagen pa koh lanta:
det ar daligt vader, vi koper hem padthai, och efter det kilar vi till 7eleven och koper allt som ar fett:kakor chips choklad osv (mums) tank att svulla hela kvallen!

ater upp allt....


lisa: jag mar inge vidare
jag som tidigare delade sang med lisa flyttar over till mickans sang
lisa springer till toan spyr spyr och spyr
jag och mickan tanker "stackars lisa, aker pa allt denna resan, forst quazzi-ogat(fick svullet oga i bankok av natt bett forsta natten), sen alla myggbett (alla mygg dras till lisa), och nu magsjukan....vi fortjanar inte att vara friska..."


lisa tar ett par vandor till toan....
jag borjar fa kanningar i magen
"mickan jag mar fan inte sa bra jag heller.."
"asch det ar nog bara mentalt..."
"jo jag hoppas det..."

tiden gar...

mickan gar till toan..tar med sig hinkan...ska hon gora en bajsa-spy-samtidigt??
det vander sig i min mage... vander mig om tar tag i pasen som jag satt fast vid sangkanten och spyr up min mage och lite till... mickan och jag spydde i kor.. mums
jag hade turen att bara behova spy en gang, mickan och speciellt lisa besoktespyhornan fler ganger!
men magen va inte okej... vafan..behovde ja spy? nej nedre exit den har gangen...
jag skojar inte nar ja sager att det var som en hogtrycksslang som sprutade ur rovva, kunde inte avgora forst om det va att jag kissade det hardaste ever eller om det helt enkelt va magen som inte va helt okej - magen va inte helt okej....och inte de 5 gangerna efter det heller...

man kande sig sa frasch! wanna taste? five dollars grr!
sahar va det hela natten iprincip- kunde inte sova ett dugg
(blev aldrig nan bajsa-spy-samtidigt for mig btw)

dagen efter skulle vi upp 07.30 och borja var fard till langkawi - 10 timmars resa..laaaage!
jag at eller drack typ ingenting sa att det inte skulle vara natt som skulle ta sig uppat eller nedat, kandes som att det var bast att ta det sakra fore det osakra!

nu ar vi pa langkawi iaf, hamnade forst pa na guesthouse men va inte helt okej-ville ju bo pa stranden;)
sa idag flyttade vi over till ett boende pa stranden, myyycket battre:D vi ar lyxbackpackers, me like, men antagligen inte planisen..menmen ska man resa och ha det bra sa ska man!


idag akte vi mot ett shoppingcenter i hopp om internetcafe.... pa vagen tror jag hora mig lisa saga "Mcdonalds - im lovin' it"... va donken vart har nu? "nej assa sag ett M dar..." jaha okej.. fan hm mcdonalds skulle sitta bra fiint....magen reagerade pa det...."VILL HA"
aker en bit till, lisa sager samma sak igen.. jag borjar bli lite otalig: "OKEJ LISA, SAG DU ETT MCDONALDS M NU ELLER VAR DET BARA ETT VANLIGT M???!!!" forstog nu att jag var sugen pa mcdonalds haha:) det var ett mcd m och nar vi kom till centret sag vi det harliga mcd "halleluja"
vi satte oss dar , jag bestallde bigmac o co LARGE ( fanns inte mcfeast, och mcchicken sag for liten ut pa bilden, man vet ju aldrig nar man ater pa mcd igen sa man ville ha natt stort och gott, sa fick bli den gamla hederliga) efter vi svullat i oss maten sa var det dags for mcflurry cornetto jordgubb muuums, men jag maste saga att jag var matt efter halva bigmacen men ar man dar sa ar man dar, har ju inte atit mcd pa en manad, var tvungen att ga all in! det var kampigt, men allt gar bara man vill!! hehe
vi satt dar i en timma haha och det vi diskuterade under middagen var diarren vi hade nar vi var magsjuka, skon kontrast dar:D jag alskar vara diskutioner- handlar faktiskt mest om bajs..
sen skulle vi kolla om det fanns int.cafe men det gjorde det inte sa vi var tvungna att ta taxin 20 min tillbaka igen haha och nu sitter vi pa ett int.cafe som ligger pa samma gata som dar vi bor haha!


Juste vi red elefanter dan innan spyupplevelsen:D var dromroligt.
jag va nervos och lisa med, mickan har varit med forr..
jag och lisa pa en eli och mickan pa en.
efter 5 minuter borjar det regna, efter 10 minuter borjar det sporegna....
mickan sa innan att hon hade med sig sin regnkappa, vi hade det inte.. skit..
jag och lisa skrattade hela biten till stoppet haha, sa jakla typiskt.. nar vi val gor en utflykt borjar det sporegna!
var eli va ledarn sa vi kom till stoppet forst, spanar efter mickan (vi star nu under tak) da kom osregnet nr 1, vi skrattar at tanken pa att mickan rider runt i det, men hon hade ju sin regnkappa...eller?
sen ser vi mickan, ensamn i djungeln, ridandes pa en elefant, i osregnet....regnkappan? haha hon hade varit for blot for att fa pa sig den hahaha.. sa dar satt hon aven genomblot..hahaha.. nar hon kom dar spelades "all by my sEeElf, dont wanna beE aaaalll byyy myYy sEEeeEEEElf..." sa kul ja filmade det hela:D haha

sen skulle vi pa en "1 km" gatripp i djungeln till ett vattenfall;;"akta er for blodiglarna" kul! sag scenen ur "den lilla pandan" dar dom ramlar ner i en gyttjepol och kommer upp med blogiglar OVERALLT...mm!
vi forsokte ga snabbt som faon men det gick langsamt, trippade fran sten till sten i forsen som primadonnor for att undvika vattnet sa mkt som mojligt (jag forstar inte, har aldrig varit san, trodde jag var viking, men fan...)..guiden maste tyckt vi var lagom faniga haha.. vissa omraden sa han "just keep walking" okeeeeeej vafan ska hoppa fram och bita sonder mig om jag rakar stanna till? vad hander om ja ramlar?? "byebye emma"
haha det skonaste var nar han visade en stor spindel som satt mellan na trad..lisa fragde "ar den giftig", han svarar "nejda bara halvgiftig" OKEEEEEEJ, vafan alltsa giftig! finns det nagot som ar halvgiftigt?? antingen ar det eller inte!
sen kom vi fram till vattenfallet, det var himla fint:) "var det vart det?" vi tar det sen!

men hela trippen var himla kul, kommer aldrig glomma den:D
Avslutar med en bild som sammanfattar hela detta inlagg! tack!



6 kommentarer:

  1. skönt detaljerat!! hehe inside info! mcfeast finns typ bara i norden! (en svensk uppfinning faktiskt=P)
    käka lite padthai nu till middag! =)

    SvaraRadera
  2. ASSSSÅ. skönt. men förhoppningvis så gick ni väl ner nåra kilo !=)
    hehe, najs me elefanter. i spöregnet. hehe.
    elin mcdonalds guden vet! =)
    haha. men bra att du filmat lite också! d e kul. att de om sisdär 18 år kanske. när ni lägger upp de på internt. ehe =)
    hurlänge ee de kvar nu, och vart ska ni vidare? puss

    SvaraRadera
  3. Emma! Du är väl en riktig sköning!! Jag garvar nästan läppen av mig när jag läser dina inlägg. He he he
    Du skriver väldigt underhållande!

    Marita

    SvaraRadera
  4. Btw sa korde inte jag heller spy-bajs samtidigt, bara lis som fick den harliga upplevelsen... men det var ibland svart att avgora vilket hal man skulle tomma forst.... usch tack o lov att det ar over... och malin da fa ynka hekto vi gick ner har vi sedan lange fyllt pa med annat skit :)// mICKAN

    SvaraRadera
  5. marcus rothoff30 maj 2009 kl. 14:43

    Tack för att du lägger upp det så bokstavligt för oss. Really.

    SvaraRadera