lördag 16 maj 2009

Dykt med valhaj!!!

helt sjukt..

naaaamen titta en 6 meters valhaj simmar forbi, ser det pa ett langre avstand.. jag fick dyk.org.
namen titta valhajen kommer tillbaka.... namen titta den simmar rakt mot oss..... hm.... jobbigt lage... ska man simma upp ner at sidan rakt in i hajen?
den svavade 2 meter over oss.... en helt sjuk upplevelse!!!!!!!!!! tiden stod stilla, jag ville bara fram pa hajen pilla, men det skulle vara illa sa det blev inge hajkilla!
dem ar hur snalla som helst!! inte farliga (men det ar en haj. VIKTIG) sa dom simmar ofta nara dykare och later en garna ta pa dom, men det ska man tydligen inte for da tar man bort natt pa deras "hud" och det kan vara farligt for dom... men iaf sa alskar dom bubblorna som kommer fran dykarna sa dom simmar ofta over alla dykare och in i bubblorna....
DET va en riktig dyk.org! jag ville bara ta tag i en av fenorna och aka med..:D

det var vart forsta dyk igar, sen efter det fick vi gora ett ensam dyk, jag och mickan var nu partners! gick superbra.. vi hade karta kompass dator osv... fan haftigt var det!! vi dok for forsta gangen sjalva.. drom!!!

sen var det nattdyket.... huuuuur coooolt som helst, det var svart som natten och vi hade lampor med oss... vi sag en stoooor blaprickig stingrocka, stooooor jakla krabba som knallade runt, sag himla kul ut, en triggerfish som sov, dom kan vara himla farliga, brukar attackera om de kanner sig hotade, sen sag vi massa annat.. men var sa haftigt.. vi samlades en gang pa botten och alla stangde av sina lampor.. sen nar man rorde och viftade pa handerna sa var det som om gnisstor kom fran dom, det var plankton, sag aphaftigt ut!! discofever!:D
dagen igar var det basta ever! allt var perfekt, alla dyk var drom!

dan innan det larde vi oss kompassen och hur man navigerade under vattnet... var enklare an vad jag trodde, var lite nervos, men vi klarade det galant:D
jamensatte pa mindre an en vecka har vi gjort 9 dyk och vi ar nu advanced divers, bra jobbat!! (klapp pa axeln)... hoppas vi far nagra harliga dyk pa bali oxa:D da kan vi tom dra ut sjalva:D:D

what else? hm...
vi firade slutet pa kursen igar, och gick till ett stalle som hette lotus, och da fick vi reda pa att nan timma tidigare sa hade spanjoren fran miami ink statt och hangt i baren.. vafan kunde han inte vantat pa oss... sa taskigt!

sen vandrade vi runt, drog till ett annat stalle och slog oss ner i en soffa vid stranden, med ett glas (plastglas) vin, unclassy but nice!
sa imorse gick vi upp runt 10 och fixade tva till natter pa hotellet, kopte padthai to go, gick upp pa rummet svullade i oss det i tystnaden (eller tror vi pratade lite faktiskt, mat brukar annars betyda tystnad i var varld), sen va det sova... drog mig ur sangen vid runt tre kanske.. hur skont som helst...
vi kilade sen och tog en timmas massage... hello heaven.. sa jakla skont..(va nara pa att stanna i sangen, tack lisa och mickan for att ni slet upp mig!) sa kul de sma thaisarna gar liksom pa en och det gor inte ens ont.. haha... tankte om det hade varit omvant.. stackars thai hade blivit hamtad pa bar! men var iaf dromskont, knaka hela ryggen!! me like! blir nog en gang i veckan framover! (sa synd om oss) kostade liksom bara typ 75 kr el natt sant..haha.. lojligt billigt!

vi lamnar on pa mandag och beger oss till phi phi, ska bli himla skoj:)
vi har haft det sa himla bra har dock pa koh tao, drom, skona manniskor osv..
john som va min dykbuddie fran borjan och hans flickvan har varit dromskona.. skrattar konstant at john, han e som en 12 aring i en 32 arings kropp.. haha.. han e pa var niva helt enkelt! namen sa vi har haft det himla kul med honom.. hans flickvan ar den mer organiserade av dom och haller koll pa honom haha:) ska traffa dom igen pa phi phi :)
Vi ar forovrigt a swedish gigglefish :) vi skrattar konstant at allt och inget, vilket vi fatt papekat ett par (manga) ganger:) men they love us!

imorn blir det nog sola, forsta gangen pa hundra ar, vi los under nattdyket sa lite har vi solat.. skit.. battring!!! sen ska vi tvatta och allt sant skoj, kopa batbiljetter osv, vara duktiga och organiserade och branda helt enkelt:D

at pad thai till middag oxa, och om ja inte minns fel at jag det till lunch och middag igar med.. jag ar ju dromcrazy i mat..hm.. men ja njuter varje gang! nasta gang ska det bli nan thaispecial! det ar dags att klippa av navelstrangen!

mickan och lisa ar drom forovrigt!

snart blir det musik sangen och chillipilli...

fred flinta

3 kommentarer:

  1. asssååååå kan du inte skicka över massören till mig...jag vill också ha en massage för 75 spänn! o sluta dyk nu..jag bli avis ha d fettfett

    SvaraRadera
  2. VAFAAAAN SKÄÄMTARU, SHIT, JA HADE SKITIT PÅ MIG. kom ihåg när ja SNORKLADE me en törtle, coolt de låter nu, när du har advanced dykt me en valhaj?! =/ =) hhahhahaha. fyfan va coolt. hur mkt kostade allt de där?
    åh dröm miami inc om du hade sett han, "hej du kan få tatuera mig........här.."

    SvaraRadera