söndag 31 maj 2009

Ge oss soool - uppdatering i kines-foto-i-havet-historien

vadret e lite halvdant faktiskt... men vi ligger och forsoker prassa anda, i hopp om att det ska ge resultat...ge oss sol ge oss farg tack!

har lite smaont i ryggen, hm...ej skont... kan va for att jag sover i en skara mellan tva sangar... far dela upp mig 50/50 pa sangarna..en skinka till mickan och en skinka till lisa;)
varfor vi sover sahar ar for att vi sparar da cirka 40 kr per natt genom att inte ta in en extra sang..och jag var den i tur att ta "det som blir over"..
men kanns som att jag dragit en nitlott..den korta stickan..
jag kan ta denna "det som blir over resan"
1. bankok : lisa och mickan delar pa en skon hotell dubbelsang, jag sover i extrasangen, en gnisslande utfallbar liten sak..(jag sa att jag kunde ta den sa far skylla mig sjalv, brukar kunna sova vartsonhelst...och jag sov ju bra dar med i think)
2. hua hin: da var det en fraga om vemsom skulle sova sjalv.. blev lisa. stackarn fick sova i enskilt rum me dubbelsang..hon grater an...
3. koh tao: lisa och mickan delar pa dubbelsang och jag sager att vafan jag kan ta extrasangen, just eftersom ja oftast kan sova nar var hursom, men da kom de in med en stooor harlig madrass....nej....den va inte skon el sa mjuk som den sag ut att vara, det var som att dom kom med en fet traplanka kladd i sten..skont..dar borjade ja kanna att min kropp kanske inte tal alla underlag anda haha..
4. phiphi: lisa sager att hon kan ta extrasangen, hennes tur att sova ensam... stackars en skon hotellsang...vafan kommer dom inte in me en slaskig madrass da for? nada ar glad for att hon har tur, jag ar inte bitter.. jag och mickan fick ju mysa i dubbelsangen!
5. koh lanta: stackars mickans tur att sova ensam....naa fick du en skon dubbelsang? naaw livet e inte latt, battre lycka nasta gang. hmph... jag och lisa dela pa en dubbelsang, klagar nu heller inte, dromsang! sen bytte vi ju runt lite nar vi hade varan lilla spylek hehe.
6. langkawi (nu): min tur att ta antingen extrasang, planka, stenmadrass...hit me! namen utrymmet mellan tva sangar..den var ny..haha..och det lustiga ar att jag tycker nastan d e skont..sover bra...men dock lite backpains..men vafan..sant far man ta...
det har ar nastan som kalaha. kommer man fel iborjan sa ar man kord, da kommer man forlora!

detta ar inget ont om mickan och lisa.. allt har varit fairplay.. jag kom bara in i spelet fel.. fan haha..

natt kul ja kom pa idag var nar vi va pa phiphi sa blev vi fotade me en massa thai.. hm kanske redan hardragit detta orkar inte kolla.. men men iaf..
vi har tagit oss till stranden och badar ute i havet...
vi ser 6 st thaitjejer/kvinnor rora sig skrattandes emot oss.. hm vad hander?
"take picture us?"
vi tanker da jaha ja alltsa dom vill att vi ska ta en bild av dom alla.. lisa gor en rorelse i form av att ja absolut rack mig kameran sa kan jag ta ett kort..
dom skrattar till lite..."noo you picture with us"
jag tanker jaaa dom menar att dom vill ha ett kort pa dom och lisa eftersom lisa ar blond... tror mickan tanker samma sak da vi bada sakta forsoker backa diskret och ta oss fran det drabbade omradet, lisa ar omringad...
men tji fick vi....ALLA skulle ju vara med pa bilden... sa dar star vi kramandes me 6 thai och hamnar nu i deras resealbum "us and our swedish friends"..haha
(uppdaterat, och det som va det roliga) mitt i allt fragar lisa oss " tjejer tar dom pa er oxa?" hahahahaha... jag och mickan "fan vad skont det ar att inte vara blond"!
dom fragar var vi kommer ifran -sverige- och sager da att vi ar sa vackra..hehe tack.. jag och lisa far fram ett tyst "ni med"..mickan sitter tyst men far fram ett leende..hehe

sen har lisa fatt en indier efter sig har pa en indisk restaurang som vi at pa igar och aven idag for att det ar saaaaa ofantligt gott..
jag och mickan ar sa glada for att vi inte ar blonda och sota..( men vi klassas tydligen som blonda anda enligt manga menmen) el okej vi ar oxa sota men inte blonda enligt var mening..
lisa har alltid suttit sa daligt till vid bordet att det ar hon som far bli den som pratar med folk.. igar fragade han henne vart vi kom ifran och ville inte halla blicken borta fran stackars lisa..
sen idag sa far han fram att svenskar are beautiful..lisa far ta den smallen med " thank you" = ja och snalla ga nu sa jag kan ata!!

haha igar nar vi stod och kollade pa lite smycken i ett stand langs gatan sa fragar han forst som har det om jag och lisa ar systrar..nej och det ar inte forsta gangen vi fatt den fragan..hehe, sen far jag fragan om jag var dar forra aret, jag berattar att det ar forsta gangen jag ar dar, han tror mig inte utan tror att jag ar hans exflickvan hahahaha.. neeeeeeeej det ar jag inte....

efter det gar mickan hem och tar av sig onodig last (bajjar) och jag och lisa ska ga och kopa frukt pa ett stalle va sag fran taxin haromdan...det va inte sa langt hmm..jo..
forst far vi syn pa ett vaffelstand sa vi delar pa en fet vaffla med chokladsas.mums!!! sen kommer vi forbi nattmarknaden, sa dar maste vi ju bara ga igenom! handlar lite..
jag stod och kollade pa ett par shorts, kvinnan som hade den lilla hornan rycker i mig och sager att jag borde prova och att jag kunde gora det lite langre in.. okej okej.. jag foljer med.. gar mellan en massa kladstanger ser inget provrum... hmm.. finns inget provrum.. kvinnan vander pa en av stallningarna sa den star tvars over gangen och visar att har bakom gumman har ar ditt provrum..haha..okeeej.. sa dar stod jag och blotta stumpen... men var ratt safe anda, lisa holl koll haha.
sen efter detta shoppandet gar vi mot frukterna, som egentligen var vart edna mal med promenaden... det visade sig att det va in the eeeend of theeee roooaaad.... men vi fick var frukt, och vi forsoker fortfarande fortranga att hundra meter fran vart hotell lag exakt samma typ av fruktstand...men vi trodde ju att vart var lite mer exklusivt.. men icke... vi fick motion iaf:) och lisa gjorde vall sa att de aldrig behovde jobba igen, kopte typ upp hela affarn hahaha

traninger gar ...inte alls btw.....meeen aaa.... fan.... jag bryr mig nu inte.... jag tar det i juli.. vi ses da!

imorn ska vi pa dinnersailing grej.... all you can eat och free bar.. kom till mamma...tror det ska va bbq...mMm... som handen i handsken...jag langtar...

hm har nog inge mer ointressant att skriva tror jag...

fred och pa aterseende

2 kommentarer:

  1. hahahaha bästa bloggen, rotan du e så störd :D låter som ni har de gött! puss laura

    SvaraRadera
  2. haha ja skönt att du lyckats dra nitlott hela tiden nästan. haha e dom dumma mmot dig emmi? HAHA. gooottt med frukt, kul att du kan säkert köpa 1988 apelsiner för 3.50 och här kostar en apelsin 8 kr på abc. haha fan. så man blir fet. apelsin 8 kr.... hamburgare på donken 8 kr. HM. undra va man kööööper.
    Jooraaasatte. haru sett nå fett i shoppingväg som du funtar på att köpa? asså kläder.
    Jag har ingen aning vad som finns, därför har jag ingen aning om vad ja vill ha. Och vad vill du ha i födelsedagsprelle? d e frågan.
    Och pappa fyller år. va ska jag skicka till han? vavavavaaaaa. puss

    SvaraRadera