lördag 13 juni 2009

Surf baby surf!

Det kan vara det skoooonaste!! vilken kansla! me like!

Igar sa tog vi tag i det hela! dags att lara sig surfa!


sa vi "kopte" oss en larare for en timma! vi fick varsin surftroja, mickan fick en rod sot grej, satt perfa, lisa fick en snygg svart pro, namen jag, jag fick en uttvattad, ihalig surftroja i storlek "hej alla pa stranden kan hoppa in har och dansa runt", men jag e inte bitter.... lika bra att inte se pro ut nar man kommer se ut som bambi pa hal is! haha

vi fick tva larare, en tog hand om mig och en tog hand om lisa och mickan (vafan, sag ja sa taskig ut att jag behovde en sjalv?)

Waverape!-ja valdtagna av vagor! det blev vi.. manga ganger om! satan!


drog ett par skona vurpor med, sag ut som nar en val hoppar upp ur vattnet och sen nar den faller pa sidan bara rakt ner..(fattar ni?).. det fallet i lite hogre fart och ett skrik "wohooo", japp det var jag! hmph...kunde gjort det lite mer graciost och ljudlost men vafan, ska man vurpa ska man gora det ordentligt!


lika bra att min larare typ inte kunde engelska, ville inte hora hur illa det var! haha nara nu overdriver jag!
tillslut gick det himla bra! efter den timman med larare fick vi en timma ,freeestyyyle, sjalva:)
det var grymt! nar man har fangat vagen och staller sig upp och bara seglar in! i was in heaven! Lyckades himla bra faktiskt! vi ska hyra brador imorn! da jaklar!


juste va ett jakla jon som surfade emot mig, trodde han skulle veja men nej!! jag tankte att vafan jag maste radda migsjalv, tar ett simtag fran bradan och han drar over den och vurpar.. upp sedan kommer en sur jakla indones som ger mig "du din javla nyborjare hall dig borta fran mina vagor annars sa kommer det sta dig jaaakligt dyrt-blicken"..."ooops sorry" fick jag fram, han verkade inte allt for nojd! men d va fan hans fel! sen kandes det som att han var overallt... jobbig kansla! men men...


det tar aven bra mkt pa kroppen! kandes efterat som om att jag hade varit pa traningspasset nr 1! var liksom redan sliten efter de tre ganger jag och lisa kort styrka senaste veckan.. traningsvark hej det var lange sen! kom tillbaka som ett slag i ansiktet. tack! "forlat for att jag inte har tranat"... kan annu inte komma pa en bra bortforklaring till varfor ja inte tranat, forutom varmen, men det kan man tydligen inte skylla pa... har fatt placera mig under kategorin "lat om jag kan-manniskor".. och det kan jag oftast har so here i am! trivs ratt bra maste jag saga, for bra for min kropp! men im on my way back to "atlet" (HA)

De lyckades ta en bild pa mig, jag bjod pa lite konster... jag sa ju att det satt tillslut!:



aaaa juste glomde det viktigaste... fran en mcdonaldsalskare till er alla andra:



TRIPPLE CHEESBURGER




halla sverige kom igen! vi ligger efter i mcdvarlden!! detta gar inte! det ar ett fenomen! denna utsokta maffiga feta "hej kom och at mig varje dag-burgaren", var uuuuutsokt!!!! det var som om det smalte i munnen! herre min gud! kan komma pa mig sjalv att sitta och tanka pa den! sa god var den!



vi at den inatt efter vi hade varit ute och skakat rumpa! (skrev ju att det var farligt att ha mcd sa nara hemmet!)... sen efter det sa gick vi till K-mart och kopte oss varsin nooodlescup, inte for att jag fortf va hungrig (omojligt efter my precious burger), inte for att skanka den till nagon som inte har fatt mat pa flera dagar, utan for att ata den sjalv for att den e sa god, (jag ar en ond manniska)....men jag hade mina partners in food crime iaf, sa kanns helt okej!


skrev ja att den va tripple? oh mama!

sa upp imorse maffig och smaseg, el va himla pigg, madde super...(kan det vara burgaren...helt otrolig..skrev ja att den va tripple?)


fick vanta pa seglisa for att ga till stranden... mickan kastade in handduken..dags for hennes meganap!
sa stranden blev det och massa studenter fran natt annat land i indo vandrade runt och fragade en massa fragor till natt arbete dom hade, jag och lisa fick oss ett par smallar, "smile and wave girl, smile and wave", och saaaklart skulle dom ta bild med.. ja men kom och hall om min svettiga mysiga kropp ba, mm mums.. harligt va? nej usch, (for att inte pesta ner dom borde vi sagt nej) men snalla och rara som vi ar, for att dom skulle fa en fullstandig intervju, stallde vi upp pa detta... allas redovisningar kommer innehalla en bild pa oss! "arnold and stallone? yeah baby", inte riktigt....


men sa till var forvaning, nar vi kommer hem vid runt 16 tiden sa ar mickan pa rummet och tranar styrka! sikken stjarna! (jag hade gissat pa att antingen var hon pa internetcafe eller lag och sov, men tji fick jag)

nu ar det dags for annat! nudlar kanske...hm..(at just middag forovrigt...)

hej

4 kommentarer:

  1. hehe najs e surf. ah fyfan när man dyker igenom vågorna, så visar man bde fram stjärtn o bakstjärtn, och boobse. haha men d e najs
    haha ja gillar inte ens cheese burgar, så ja e inte alls impad =) mdn gott me donken .
    hehe jo, ja kan ju minnas också att ja sa nåt om att ja skulle börja träna, de säger ja fortf, men inget händer.
    sart fyller du år! va ska ni göra? puss

    SvaraRadera
  2. duuu Emma! jag gör den imon!! köttar den i fejset o skriver till dig om hur det kändes!! va d tripple sa du??

    SvaraRadera
  3. Tjena babbby !

    Du verkar ju ha det stört bra :D:D.. Sjukt coolt med surfa asså =), du måste ju lära mig lite, såg bilden och du verkar riktigt duktigt :P

    Och ett stort grattis på födelsedagen lilla babe! Hoppas du firar och har det riktigt nice ;)

    Pussokram!

    /adam

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS påre surfarn!! :D Hoppas ni firar ordentligt! Dönajs bild förresten (alltså inte den me burgarn, den va bara läskig :P) Pusskram /bengan

    SvaraRadera